вівторок, 9 лютого 2016 р.

Щодо роботи ЄДИНОЇ диспетчерської служби Швидкої медичної допомоги” в області


У Дніпропетровській області почала працювати служба центральної оперативної диспетчерської області.
У найближчий час Покровський район буде підключений до центральної оперативної диспетчерської. Тепер виклик бригади ШМД буде здійснюватися з телефону будь-якої телефонної мережі загального користування (мобільного оператора) шляхом набору номера 103 безкоштовно або при безпосередньому зверненні на підстанцію.
Введення обласної центральної оперативної диспетчерської дозволяє покращити оперативний контроль за роботою бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, покращити рівень доїзду на виклик.




Адміністрація закладу КЗ “Павлоградська міська станція “Швидкої медичної допомоги” ДОР звертається до мешканців смт Покровське та Покровського району з проханням під час виклику бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги чітко повідомляти звідки ви телефонуєте та називати адресу. Заклад також надає правила виклику.

Станція приймає виклики для надання екстреної медичної допомоги у випадках:

  • втрати свідомості; судом;
  • раптового розладу дихання; раптового болю в ділянці серця; блювоти кров’ю; гострого болю в животі; сильної кровотечі всіх видів;
  • усіх видів травм (поранення, переломи, вивихи, опіки, важкі забої, травми голови тощо);
  • ураження електричним струмом, блискавкою, теплових ударів, переохолодження, асфіксії всіх видів (утоплення, попадання сторонніх предметів у дихальні шляхи);
  • ушкодження при надзвичайних ситуаціях (дорожньо-транспортні пригоди, аварії на виробництві, стихійні лиха тощо);
  • ознак усіх видів отруєнь, укусах тварин, змій тощо; порушення нормального перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча тощо).

Особи, які викликають бригаду (пацієнт, родичі або інші особи), зобов’язані:

  • отримати згоду пацієнта, який перебуває у свідомості, на виклик бригади;
  • чітко і правильно відповісти на всі питання диспетчера, який приймає виклик;
  • точно і достовірно описати скарги пацієнта; повідомити, хто і з якого номера телефону викликає бригаду;
  • назвати точну адресу виклику (район, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, номер під’їзду та код дверей під’їзду);
  • у випадках, коли особі, яка викликає бригаду, невідомі місцезнаходження вулиці або будинку, необхідно вказати загальновідомі орієнтири до місця випадку;
  • назвати прізвище, стать, вік пацієнта. Якщо зазначені дані про пацієнта невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;
  • по можливості зустріти бригаду біля воріт будинку або під’їзду;
  • забезпечити бригаді безперешкодний доступ до пацієнта і створити необхідні умови для надання екстреної медичної допомоги;
  • створити необхідні умови для роботи бригади при наданні медичної допомоги у помешканнях (можливість вимити руки, дати чистий рушник, забезпечити якісне освітлення);
  • заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров’ю працівників бригади;
  • сприяти транспортуванню пацієнта до санітарного автомобіля;
  • у разі транспортування пацієнта в лікувально-профілактичний заклад бажано мати при собі документи, які ідентифікують його особу (медичну картку, виписку зі стаціонару тощо).

Виклик вважається прийнятим у разі отримання диспетчером повних відповідей від абонента на поставлені запитання. Повторивши абоненту адресу виклику, диспетчер повинен повідомити: “Виклик прийнято, чекайте “швидку” та назвати свій особистий номер.

Станція реєструє звернення, направляє та контролює їх виконання відповідними лікувально-профілактичними закладами (у даному випадку амбулаторіями загальної практики - сімейної медицини в години роботи амбулаторій) у таких випадках:

  • загострення хронічних захворювань у пацієнтів, які перебувають під наглядом дільничного лікаря;
  • виконання планових призначень дільничного лікаря (ін’єкцій, крапельниць, перев’язок та інших призначень);
  • підвищення температури тіла, кашлю, нежиті, болю в горлі тощо; головного болю, запаморочення, слабкості; підвищення артеріального тиску; легких травм, коли пацієнт може самостійно звернутися у травматологічний пункт;
  • болю у попереку, суглобах (радикуліт, остеохондроз, артрит, артроз тощо); надання стоматологічної допомоги; больового синдрому в онкологічних хворих; зняття алкогольного, наркотичного, токсичного абстинентного синдрому;
  • гострих психічних розладів;
  • видалення кліщів.

Пацієнт, його родичі або законні представники та оточуючі не мають права вимагати від медичних працівників бригади виконання ними своїх професійних обов’язків у разі загрози їхньому здоров’ю та життю до усунення цієї загрози аварійно-рятувальними службами або до прибуття працівників правоохоронних органів.

У випадках агресивної поведінки пацієнтів або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння, гострого психічного розладу та загрожують здоров’ю або життю медичних працівників бригади, надання медичної допомоги і транспортування пацієнтів здійснюються в присутності працівників правоохоронних органів.

У зазначених вище випадках бригада має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів.

Керівник бригади на вимогу пацієнта (або його законного представника) зобов’язаний надати інформацію в доступній формі про стан його здоров’я, про лікувальні заходи та прогноз щодо можливого перебігу захворювання.

Інформовану згоду/відмову на проведення необхідної екстреної медичної допомоги і транспортування в лікувально-профілактичний заклад пацієнт (або його законний представник) повинен підтвердити підписом у картці виїзду швидкої медичної допомоги.

Екстрена медична допомога без згоди пацієнта (або його законного представника) надається у випадках, передбачених чинним законодавством України.

У разі якщо пацієнт не госпіталізований у лікувально-профілактичний заклад після надання медичної допомоги, керівник бригади передає інформацію про пацієнта в амбулаторно-поліклінічний заклад для нагляду сімейним лікарем.

Рішення щодо необхідності екстреного транспортування пацієнта за медичними показаннями в лікувально-профілактичні заклади приймає фельдшер бригади.

У разі транспортування в лікувально-профілактичний заклад пацієнта може супроводжувати лише одна особа (родич або його законний представник) з дозволу фельдшера бригади.

Для надання екстреної медичної допомоги пацієнт також може самостійно звернутися або бути доставленим попутним транспортом у найближчу амбулаторію ЗПСМ або приймальне відділення КЗ “Покровська ЦРЛ” ДОР.

Інформація про стан здоров’я, діагноз, дані медичного обстеження пацієнтів є лікарською таємницею.

Громадяни, які висловили стосовно диспетчера, медичного працівника бригади образи, погрози або вчинили хуліганські дії, заподіяли шкоду його здоров’ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

Відповідно до ст.183 Кодексу України про адміністративні правопорушення завідомо неправдивий виклик швидкої медичної допомоги тягне за собою накладення штрафу від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зі зверненнями, скаргами, відгуками, заявами, подяками та побажаннями щодо роботи станції громадяни можуть звертатися по тел. (05632) 4-34-98 до адміністрації станції.

Галина ГОРОХОВА, заступник головного лікаря КЗ “Павлоградська міська станція “'Швидкої медичної допомоги” ДОР.

газета "Покровський край" №10 (10425) від 09 лютого 2016 року

Немає коментарів:

Дописати коментар

Додана можливість залишати коментарі для всіх. Але при цьому введена модерація.