Інформація щодо дій громадян при перейменуванні вулиці
Жителі нашого району активно обговорюють зміни назви географічних об’єктів. У зв’язку із цим у покровчан виникає велике занепокоєння щодо зміни адрес, переоформленням документів на будинки тощо. З метою уникнення непорозумінь редакція районної газети надає роз’яснення щодо дій громадян при перейменуванні вулиці.
Жителі перейменованої вулиці можуть не змінювати документи без потреби.
Законодавством не передбачено внесення змін до правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, договору міни, договору дарування, тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиць, на яких знаходиться об’єкт нерухомого майна, а тому вони є чинними та не потребують заміни чи отримання нового правовстановлюючого документа.
У той же час, із власної ініціативи або у разі необхідності (продаж, дарування тощо) власник майна (в т. ч. земельної ділянки), відносно якого відбулися зміни у назві вулиці (провулку тощо), відповідно до законодавства має право самостійно (або уповноважити на це іншу особу за довіреністю) звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку із зміною назви чи перейменуванням вулиці (провулку тощо) відповідно до рішення сільської, селищної ради.
У разі необхідності здійснення нотаріальних дій з нерухомістю (продаж, успадкування, дарування тощо) у сільській, селищній раді можна буде отримати довідку про перейменування вулиці. На підставі правовстановлюючих документів зі старою назвою вулиці і довідки відповідної ради нотаріус видає новий правовстановлюючий документ з новою назвою вулиці.
Відповідно до ст. 6 Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” у разі зміни адреси житла в межах адміністративно-територіальної одиниці особа або її законний представник повинні письмово повідомити про це орган реєстрації місця проживання протягом десяти днів. Органом реєстрації є територіальні підрозділи Державної міграційної служби України.
На підставі поданих особою або її законним представником відомостей працівник територіального підрозділу Державної міграційної служби України в той самий день вносить необхідні зміни до паспортного документа та протягом семи днів - до реєстраційного обліку.
Перереєстрація також може проходити під час заміни паспорта, оновлення фотокарток, зміни прізвища тощо, тобто, коли у людини виникає потреба.
Принагідно інформуємо, що відповідно до підпункту 7) пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки” реєстраційний збір не справляється за проведення державної реєстрації змін, що вносяться до установчих документів юридичних осіб, пов’язаних із прийняттям Закону України “Про засудження комуністичного та на-ціонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки”, а також зміни місцезнаходження юридичної особи, місця проживання фізичної особи у зв’язку із зміною назви (перейменуванням) вулиць, провулків, інших об’єктів топоніміки населених пунктів.
Тепер, скільки насправді коштуватиме перейменування вулиці місцевому бюджету?
Для сільської, селищної ради статтею витрат на вирішення цього питання є виготовлення тільки нових табличок з назвою вулиці.
Що ж стосується заміни таблички у приватному секторі, то це питання вирішує сам власник.
При підготовці матеріалу використана інформація
інтернет-сайта "Суспільство і соціальна політика’’.
газета "Покровський край" №12(10427) від 16 лютого 2016 року
Немає коментарів:
Дописати коментар
Додана можливість залишати коментарі для всіх. Але при цьому введена модерація.